Rio, jsem tu!

23.08.2022

Už den po příletu jsem měla naplánovaný celý den. Hned, jak jsem vstala, což nebylo zrovna brzy vzhledem k tomu, že jsem přijela pozdě a ještě k tomu ten posun času nebyl zrovna malý, jsem si dala snídani. A poté jsem vyrazila na cestu za poznáním.

Vlny mi zkazily plány 

Naše první zastávka byla u apartmánu. Říkala jsem si, co tady asi budeme dělat? A odpověď na nevyřčenou otázku jsem dostala za milisekundu. Moje host mamka mi ukázala na shruba polovinu apartmánu, kde na mě mávala má nová host teta. O chvíli později už se se mnou přišli přivítat i bratranec a sestřenice, kteří mě na přivítání objali. Na tohle gesto jsem nebyla moc zvyklá, ale jak jsem zjistila, v Brazílii se objímají pokaždé. Tohle mi dokáže vždy vykouzlit úsměv na tváři.
Na naší další zastávku s námi šel i můj nový bratranec, ale sestřenice se vrátila do apartmánu. Těšila jsem se, že si zaplavu, protože naše další zastávka byla u moře. Jenže to bylo jako naschvál divoké a každou chvíli k břehu přitáhla obrovská vlna. Takže jsem si jen zula boty a užívala si teplý písek (a samozřejmě také chladnou slanou vodu). Také jsme se zde hodněkrát vyfotili a potom jsme se přesunuli do apartmánu, protože další zastávka byla trochu dál a kdyby jsme šli pěšky, tak nestihneme to nejdůležitější. 

Opičky součástí výletu 

Dále jsem se ten den podívala i k největší chloubě města Rio de Janeiro a tou je socha Krista. Která je opravdu hodně vysoká. Když jsem si k ní stoupla, tak už jen podstavec byl tak desetkrát větší. 

 

A protože se socha nachází na vrcholu kopce, kam jsme se po koupení vstupenek dostali minibusem, které jsou zde speciálně přistavené. Tak jsme ještě jeli výtahem a světě div se. Já jsem se opravdu divila, jak je v nějakých směrech svět malý, protože kromě nás ve výtahu jela taky skupinka důchodců. A mluvili ČESKY. V tak velkém městě a u sochy, kterou navštíví denně několik tisíc lidí narazím na Čechy. Poté se mi ztratili z dohledu a já jsem se vrátila zpět do reality. 

U sochy jsme si vyfotili pár fotek a poté jsme se kochali výhledem na Rio. Výhled byl nádherný, bylo odsud vidět i jezero kolem kterého jsme projížděli při cestě sem.

Když jsme šli pak nazpátek, tak jsme se stavili do obchůdku se suvenýry, tak se mě moje host mamka zeptala, jestli se mi libí soška v tom obchůdku, tak sem řekla, že jo protože se mi moc líbila. O chvíli později jsme vyšli ven a já jsem měla úsměv na tváři a taškou v ruce. Takové gesto mě moc potěšilo. 

Třešničkou na dortu byla cesta zpátky k autu. Sice byla dlouhá, ale cestou jsem vídala opičky jak u nás ptáky. Byly naprosto všude a nebály se jít blíž. 

Po mém bližším seznámení s částí místní fauny jsme se vydali na pozdní oběd. Byli už skoro čtyři hodiny odpoledne. Čekala jsem, že v restauraci dostaneme menu a tam si vybereme, ale to jsem byla hodně daleko od pravdy. Na stůl nám číšníci začali nosit dva druhy rýže, barbecue,  farofu, která je mimochodem moc dobrá v kombinaci s rýží, a mnoho dalšího...

Flamengo go on!

Už když jsem byla ještě v Česku, jsem dostala zprávu, jestli bych chtěla jít na brazilský fotbal. A protože jsem na fotbale nikdy nebyla, řekla jsem si, proč to nezkusit? A rozhodně jsem svého rozhodnutí nelitovala. Fotbal je v Brazílii velká věc a každý fandí nějakému týmu. Nejoblíbenější je ale tým Flamengo, kterému od té doby fandím i já. Ten den se hrálo na stadiu Maracanã, což je největší stadium v celé Brazílii. Když jsme tam došli, tak tam bylo doslova narváno. Byl problém dostat se na sedadla, protože i v uličkách bylo plno, ale nakonec se nám to povedlo. Sice ne všem, ale já jsem se tam dostala. Lidé skandovali a zpívali a já jsem tomu samozřejmě moc nerozuměla, ale moc jsem si to užila.

Tento den byl hodně nabitý programem a viděla jsem nejdůležitější věci z Ria, za což jsem byla moc ráda. Další den jsme už jeli domů..

Veronika Součková 
2022/2023 
Vytvořeno službou Webnode Cookies
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky