Vánoce v Brazílii

25.12.2022
Dnešní den začal úplně stejně jako normální dny. Vzbudila jsem se později. Byla zde ale jedna věc a tím se tento den úplně lišil od ostatních. Dneska totiž byly Vánoce. Ale jen tak ledajaké, byly to první Vánoce, které jsem strávila jinde než v České republice. A což bylo nejdůležitější, byly to také první Vánoce v létě. 


 Balík do ČR

Po obědě, který byl klasicky brazilské jídlo - rýže, fazole, farofa, maso, jsem si volala se svou rodinou v Česku. Již dříve jsem jim poslala balík s pár dárečky, který rozbalovali až ten den. Můj výběr se jim moc líbil a hned ochutnávali brazilské čokoládky, což byl jeden z dárků. Byla jsem moc ráda, že jim chutnaly a I potom jsme si ještě dlouho povídali a všem možném. 


Příprava cukroví 

Už od začátku jsem věděla, že tady chci upéct na ochutnání pár typických českých cukroví. Chtěla jsem začít už dříve, abych měla více času a nemusela to všechno dělat v jeden den, ale nakonec to všechno dopadlo jinak. Vždycky když už jsem chtěla začít se do toho něco přihodilo nebo jsme někam jeli. Až to dopadlo tak, že jsem si připravila těsta dva dny před Vánoci. A samotné cukroví jen jeden den předem. No a protože jsem neměla v plánu pouze perníčky, ale i rohlíčky, slepované a další, tak mi to netrvalo zrovna krátkou chvíli. Strávila jsem tím prakticky skoro celé odpoledne a taky večer. Ale stálo to za to. Už když jsem dopekla první plechy, šla Nina (moje host sestra) ochutnávat a moc jí to chutnalo. Což mě moc potěšilo. Poté jsem ještě ozdobila perníčky a ostatní cukroví a bylo konečně hotovo. 

Nastal večer

Úplně přesně jsem nevěděla v kolik se tady jí vánoční večeře. My jsme ji měli v deset hodin večer, což je oproti Česku, kde jsme normálně jedli kolem šesté hodně pozdě. Zjistila jsem ale, že tohle není normální čas na večeři. Někde se jí až o půlnoci z 24. 12. na 25. 12. K večeři jsme měli tradiční rýží, farofu a maso. Tentokrát se k tomu ale také přidal salát, kde byla ryba, brambory a nějaká zelenina. Poté jsme si ještě dali nějaké ovoce a pustila se televize. Přitom jsme si rozdali nějaké menší dárky. Já jsem dostala náhrdelník se srdcem. Své host sestře jsem dala ručně vyrobený náramek s jejím jménem, který si hned oblíbila. 

Zdobení stromečku

Jak už je v Česku tradice, tak se vánoční stromeček zdobí v prosinci až skoro na Vánoce. Tady je to ale jiné. Ozdoby jsme nakupovali v půlce listopadu a hned ten den ho zdobili. Skončili jsme sice hodně pozdě ale stálo to za to. Stromek byl umělý a visely na něm různé bambičky, lízátka, zlaté jmelí a další ozdoby. Navrchu samozřejmě nechyběla hvězda.
Veronika Součková 
2022/2023 
Vytvořeno službou Webnode Cookies
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky